2 Ağustos 2014 Cumartesi

UN HELVASI

Un helvası yapımı kolay, lezzetli bir tatlıdır. Genellikle kaşıkla şekil verildiği için aynı zamanda kaşık helvası olarak ta isimlendirilir.


Gerekli Malzemeler
2 bardak sıvı yağ
4 bardak un
2 bardak şeker
2 bardak süt veya su
4 bardak su
(2 kaşık şam fıstığı)

Yapılışı
1. yöntem:
Tencereyi ocağa yerleştirip altını yakıın. Tencereye unu koyun ve karıştırmaya başlayın. Karıştırma işlemini aksatmadan sürdürün ve unun yanmasına fırsat vermeden renginin pembeleşmesini sağlayın. Kavrulmuş una 2 bardak sıvı yağı ekleyin ve karıştırmaya devam edin. 5 dakika bu şekilde kavurduktan sonra 2 bardak şekeri ilave edin. Şeker,  kavrulmuş unla düzgün bir şekilde karıştığında 4 bardak sıcak su ve 2 bardak ılık sütü de ekleyin ve karıştırmayı sürdürün. Süt miktarı tamamen size kalmış. Azaltabilir veya çoğaltabilirsiniz. Önemli olan toplam sıvı miktarının 6 bardak olmasıdır.

Karışım tencereye yapışmayacak hale geldiğinde altını söndürün ve 10-15 dakika dinlendirin. Daha sonra istediğiniz gibi şekillendirip servis edebilirsiniz.

2. yöntem:
Tencereye sıvı yağı koyup kızdırın. Kızan yağa iki kaşık şam fıstığı ilave edip kavurmaya başlayın. Fıstıkların rengi değişmeye başladığında unu ilave edin ve karıştırarak kavurmaya devam edin. İstediğiniz renk değişimini elde ettiğinizde şekeri ekleyin ve karıştırmayı sürdürün. Un ve şeker düzgün bir şekilde harmanlandığında su ve sütü de ilave edin. Bütün bu işlemler sırasında tenceredeki malzemeler sürekli olarak karıştırılmalıdır. Helva, pişip uygun kıvama döndüğünde tencereye yapışmaz hale gelir. Ocağın altını söndürüp helvayı 10-15 dakika kadar dinlendirin.

Daha sonra kaşık veya benzeri araçlardan yararlanarak şekillendirerek servis edin.

Helvaların üzerine tarçın veya hindistan cevizi serpebilirsiniz.

Afiyet olsun!

Gurme Magazin


2 yorum:

  1. Yukarıdaki tarifteki yağ ve su/süt miktarı biraz arttırılırsa helva daha akışkan olur. İrmik helvasına benzer bir kıvamı olur.

    YanıtlaSil
  2. Bu akşam kendi tarifimi yarı ölçekle yeniden uyguladım. Ancak çok farklı bir kıvam çıktı ortaya.
    Önce iki bardak unu tencereye koyup kahverengileşmeye başlayana kadar karıştırarak kavurdum. Bu karışıma bir bardak sıvı yağ ekleyip karıştırmaya devam ettim. Daha bu aşamada yağın fazla geldiği belli oluyordu zaten. Ancak, rastgele müdahale etmek istemedim. Karışım kıvam kazanmaya başladığında bölümler halinde bir bardak şekeri de ekleyip karıştırmayı sürdürdüm. Şeker karamelize olmaya başlayıp karışım biraz daha koyulaşıp koyu kahverengi aldığında kısa aralıklarla 5 bardak kaynar su ilave ettim. Süt kullanmadım. Yeterli bir süre karıştırmaya devam ettiysem de karışım çok fazla katılaşmadı.
    Daha fazla uzatmayıp indirdim.
    Ölçerken dalgınlıkla bir hata yapmış olabilirim diye düşünüyorum. Bu durumda karışıma biraz daha un eklemek yerinde olacaktı.
    Herşeye rağmen ortaya yine çok güzel bir tat çıktı. Kaşıkla şekillendirdiğim helva parçalarını kağıt peçetelerin üzerine yerleştirince faz yağın büyük bir bölümünden kurtulmuş oldum.
    Bir dahaki sefere ölçülerde çok daha dikkatli olacağım.

    YanıtlaSil

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates